ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داد، نظامیان جمعی یگان مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه جنگجویان شکست خورده در حلب را برای خروج امن از منطقه همراهی کنند که شامل ۵۰۰۰ تروریست و عضو خانواده های آنان می شود.

آغاز خروج تروریست های شکست خورده از حلب/ فهرست ۵۰۰۰ نفره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ارتش سوریه به تروریست ها که فقط در یک محدوده سه کیلومتر مربعی حضوری پراکنده دارند، اجازه داده براساس توافق لازم الاجرا از منطقه خارج شوند که این عملیات از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نخستین مرحله، ۲۰ اتوبوس و ۱۰ آمبولانس از گذرگاه ویژه امن جنگجویان را به سوی استان ادلب می برند.
بنا به این گزارش، دستور نظارت نیروهای روسی برای خروج امن این افراد از سوی رئیس جمهوری روسیه صادر شده است که با استفاده پهپادها و سامانه های کنترل هوایی انجام می گیرد.
همچنین براساس گزارش ها ارتش سوریه نیز اعلام آمادگی کرده که در این عملیات مشارکت کند.
یک مقام نظامی ارتش سوریه نیز از موافقت تروریست‌ها با خروج ۱۵۰۰۰ نفر از ساکنان شهرک تحت محاصره فوعه و کفریا خبر داده است.
در همین حال برخی منابع از پیشروی نیروهای سوری در محله السکری واقع در شرق حلب خبر داده اند.
تروریست ها که اطمینان داشتند با میانجیگری برخی کشورهای حامی خود از حلب خارج می شوند، سلاح و مهمات باقی مانده و مقرهای خود در شرق حلب را نابود کردند.
آمریکا در صدد بود با فشار بر روسیه عملیات پیشروی ارتش سوریه را متوقف کند ولی مقام های روسی و سوری با تاکید بر لزوم تعیین برنامه زمانی لازم الاجرای خروج تروریست ها و تضمین واشنگتن، موفق شدند این اقدام را عملی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.